Diego Espinosa

line

PETAK 06.05.  

22h Diego Espinosa: Items, Machines and the Performing Body as Instruments (program: Applebaum, Espinosa, Lach, Morales Murguia, Schwitters, Veličković) @ polukružna dvorana Teatra &TD (60′)

Diego Espinosa ©Tokyo Wonder Site photo by Toshiya Tsuda

Diego Espinosa ©Tokyo Wonder Site photo by Toshiya Tsuda

Multiperkusionist i sound artist Diego Espinosa Cruz González istraživanjem zvuka posvetio se proširivanju granica suvremene izvođačke prakse. Rad i eksperimentiranje na širokom umjetničkom polju koje uključuje vizualne umjetnosti, glazbenu tehnologiju, muzički teatar i repertoar u kojemu koristi tijelo kao udaraljke, usmjerili su ga na projekte u kojima je vizualna sastavnica skladbe gotovo jednako važna kao i sama glazba. Espinosa je nastupao na pet kontinenata, surađujući s različitim glazbenicima kao što su: Pierre Boulez, John Zorn, Steve Reich i John Luther Adams. Neke od međunarodnih nagrada i priznanja koja je osvojio su i nagrada za najbolju izvedbu u Tokiju na Experimental Festival Vol. 8 (izvodeći glazbu Huga Moralesa Murguie) i 2. nagrada na Međunarodnom natjecanju interpreta Gaudeamus. Između ostaloga, osnovao je i kompjutersko-udaraljkaški trio The Electronic Hammer te kvartet udaraljki Ear Massage. Bio je stalnim članom najistaknutijih nizozemskih ansambala Slagwerk Den Haag, Atlas Ensemble, Ziggurat, SOIL i Amsterdam Percussion Group.

Diego Espinosa

Diego Espinosa photo by Renske Vrolik

Espinosa je završio doktorski studij (DMus) na Sveučilištu McGill u Montréalu, a diplomirao je na Kraljevskom konzervatoriju u Hagu.  Član je ansambla Liminar i kazališne trupe Todas las fiestas de Mañana, gdje glumi, svira i sklada. Trenutno je glazbeni ravnatelj i izvođač u sklopu projekta UNDERLINE, koprodukcijskog projekta berlinske opere i minhenskog biennala. Glazbu je napisao Hugo Morales Murguia, a praizvedba se očekuje u srpnju 2016. Snimao je za izdavačke kuće Mode Records, Tzadik, Cantalloupe, Col legno, EMF, ENCORA, Karnatic Lab, Artek, EtCetera i Navona Records.

Neprestano istražujem granice svoje prakse. To podrazumijeva izazivanje samoga sebe kroz mijenjanje načina na koji radim. U suštini, upotrebljavam izvođačko tijelo kako bih istražio granice između kategorija i stereotipova, npr. koreografije i glazbe, improvizacije i kompozicije, poezije i glazbe, izumljenih instrumenata i ljudskoga tijela. Jedini konvencionalni instrument na ovome koncertu je ljudsko tijelo, a ovo su neke od misli koje vežem uz program:

Riskiranje da vas udari struja na sceni nije šala… Ipak, šizofrenična ideja života u stalnoj opasnosti može se ironizirati glazbenim pristupom spravama koje nas osiguravaju.

Kao multiperkusionista, zanimaju me izumi i modifikacije predmeta i instrumenata za glazbenu uporabu. U tom smislu, konvencionalnim glazbenim instrumentima može se pristupiti na različite načine kako bi se proizvelo novu glazbu i, na isti način, izumljeni ili izmijenjeni instrumenti mogu dovesti do inovativnog načina glazbene izvedbe, pri čemu je tijelo glazbenika podijeljeno na akustičke i elektroničke zadatke koji se izvode ustima, prstima, rukama i nogama. Guajex, sUn i Modes of Assisted Ventillation koriste ovu platformu na različite načine.

Kako se djelo u kojemu se niti jedan zvuk fizički ne proizvodi može istovremeno smatrati glazbenom živom izvedbom i plesnom izvedbom? Applebaumova Aphasia napisana je, ironično, za pjevača. Ona se kritički postavlja prema kakvom pjevaču popularne glazbe koji nastupa uz playback, ali i prema akademskome kultu glazbe koja se temelji na visokoj tehnologiji i senzorima. Ova glazbeno pisana koreografija otvara polemiku.

Diego Espinosa   

Diego Espinosa ©Tokyo Wonder Site photo by Toshiya Tsuda

Program:

Diego Espinosa: Electro-cute (2016)

for stun guns

Kurt Schwitters: Ursonate (1928-32)

for voice, 1st mov.

Hugo Morales Murguia: Modes of Assisted Ventilation (2014)

for intubated flute and white noise

Juan Sebastian Lach and Diego Espinosa: Guajex (2013)

for custom electronic instrument

Jasna Veličković and Diego Espinosa: sUn (2013)

for magnets and coils

Mark Applebaum: Aphasia-Dialogue (2010)

for a singer (custom choreography by Diego Espinosa)